Şubat 9, 2025

Balya Haber – Son Dakika ve Güncel Gelişmeler

Gündemin nabzını tutun: Ekonomi, spor, teknoloji, magazin ve daha fazlasıyla Balya Haber her an yanınızda!

‘Cep’te en çok şikâyet faturadan

Tüketiciler, mobil iletişimle ilgili Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) en çok faturalandırma konusunda şikâyette bulundu.

İnternet Hizmetlerinde Şikayetler Artıyor

MEHMET YILMAZ / İstanbul – İnternet servis sağlayıcıları, bağlantı ve hizmet kalitesi konusunda giderek artan şikayetlere maruz kalıyor. BTK’nın Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü Pazar Verileri Raporu’na göre, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde 51 bin 973 şikayet BTK Online Tüketici Şikayet Sistemi aracılığıyla iletilmiştir. Bu şikayetlerin büyük bir bölümü, %48.3’ü ile internet hizmet sağlayıcılarına yöneliktir.

Özellikle mobil telefonlarla ilgili en fazla şikayet konusu, %35.7 ile faturalandırma sorunları olmuştur. Fatura sorunlarının yanı sıra, abonelik işlemleri ve kapsama alanı ile ilgili sorunlar da tüketici şikayetlerinde önemli bir yer tutmaktadır. İnternet hizmet sağlayıcılarıyla ilgili şikayetlerde ise tüketiciler, bağlantı ve hizmet kalitesi konularında en çok sıkıntı yaşadıklarını belirtmişlerdir.

Verilere göre, internet kullanıcılarının %41’i bağlantı ve hizmet kalitesinden memnun değil. Diğer taraftan, uydu aboneleri en çok abonelik işlemleriyle ilgili şikayetlerde bulunmuşlardır. Ayrıca, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde 2.8 milyonu aşkın mobil cihazın IMEI kaydı yapılmış, bu cihazların %72.5’i ise Apple, Samsung ve Redmi markalarına aittir. Akıllı telefonları tablet ve diğer cihazlar takip etmiştir.