‘Cep’te en çok şikâyet faturadan

İnternet Hizmetlerinde Şikayetler Artıyor

MEHMET YILMAZ / İstanbul – İnternet servis sağlayıcıları, bağlantı ve hizmet kalitesi konusunda giderek artan şikayetlere maruz kalıyor. BTK’nın Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü Pazar Verileri Raporu’na göre, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde 51 bin 973 şikayet BTK Online Tüketici Şikayet Sistemi aracılığıyla iletilmiştir. Bu şikayetlerin büyük bir bölümü, %48.3’ü ile internet hizmet sağlayıcılarına yöneliktir.

Özellikle mobil telefonlarla ilgili en fazla şikayet konusu, %35.7 ile faturalandırma sorunları olmuştur. Fatura sorunlarının yanı sıra, abonelik işlemleri ve kapsama alanı ile ilgili sorunlar da tüketici şikayetlerinde önemli bir yer tutmaktadır. İnternet hizmet sağlayıcılarıyla ilgili şikayetlerde ise tüketiciler, bağlantı ve hizmet kalitesi konularında en çok sıkıntı yaşadıklarını belirtmişlerdir.

Verilere göre, internet kullanıcılarının %41’i bağlantı ve hizmet kalitesinden memnun değil. Diğer taraftan, uydu aboneleri en çok abonelik işlemleriyle ilgili şikayetlerde bulunmuşlardır. Ayrıca, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde 2.8 milyonu aşkın mobil cihazın IMEI kaydı yapılmış, bu cihazların %72.5’i ise Apple, Samsung ve Redmi markalarına aittir. Akıllı telefonları tablet ve diğer cihazlar takip etmiştir.

Related Posts

BİSAM: Açlık sınırı 23 bin 615 lira, yoksulluk sınırı 81 bin 868 liraya yükseldi

BİSAM: Açlık sınırı 23 bin 615 lira, yoksulluk sınırı 81 bin 868 liraya yükseldi

TÜSİAD Başkanı Ömer Aras’tan enflasyon çıkışı: ‘En önemli ekonomik sorunumuz’

TÜSİAD Yüksek İstişare Kurulu Başkanı Ömer Aras, Türkiye’nin enflasyon sorununa dikkat çekti. Ekonomik büyüme ve sürdürülebilirlik için enflasyonla mücadele vurgusu yaptı. Aras, adil vergilendirmenin önemine de işaret etti.

Sanayi üretiminde alarm: Bir yılın en büyük düşüşü

TÜİK’in açıkladığı verilere göre, sanayi üretimi Nisan 2025’te geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 3,3 artarken, bir önceki aya göre yüzde 3,1 azaldı.

‘Ziynet eşyasını tanıdığınız kuyumcudan alın’ uyarısı

Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, sosyal medya üzerinden ziynet eşyası alımlarında mağduriyet yaşanabileceğini belirterek, tüketicilere tanıdıkları kuyumcudan alışveriş yapmaları tavsiyesinde bulundu.

Bayramda baklavalar tezgahta kaldı

Ekonomideki olumsuz tablo vatandaşın alım gücünü de doğrudan etkiliyor. Kurban Bayramı’nda vatandaşlar baklava tezgahlarına dahi uğrayamadı. Esnaf Melek Canbaz, “Bayrama özel kampanya yaptık. Normalde baklavalarımızın fiyatı 350 lira. Bir tepsisini …

Daha az su daha fazla üretim! Tarımda yeni dönem

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Mehmet Hilmi Güler, Kirazlimanı Yaşam Merkezi’nde hayata geçirdikleri topraksız bitki fabrikası ile topraklı tarıma göre yüzde 98 daha az su kullanıp, kısa sürede fazla verim elde ettiklerini ve merkezin dünyadaki …