İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı 154 İtfaiye Memuru Alımı Yapacak
İZMİR (İGFA) – İzmir Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı, kadrosunu güçlendirmek adına 154 itfaiye memuru alımı gerçekleştirecek. Başvuru süreci devam eden alımlarda adaylardan belirli şartlar aranacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi Toros Eğitim Merkezi’ne başvuru yapacak adaylar, boy ve kilo ölçümlerinin yanı sıra belirli kriterleri de sağlamalıdır. Kamu Personeli Seçme Sınavı’nda en az 60 puan alan, B veya C sınıfı sürücü belgesine sahip olan adaylar, sözlü ve uygulamalı sınavlara tabi tutulacaktır.
62 İstasyona Yenileri Eklenecek
İtfaiye Dairesi Başkanı Yaşar Korkmaz, yaz aylarında yaşanan yangınlar sonrasında yeni memur alımı için harekete geçtiklerini belirtti. Kentin acil ihtiyaçlarını karşılamak adına personel ve araç envanterlerini güçlendirme çabalarının devam ettiğini belirten Korkmaz, “Yeni araç alımları sürecindeyiz ve 62 yeni istasyonun açılması planlanıyor. Hedefimiz, yangınlara hızlı ve etkili müdahale ederek can ve mal kaybını en aza indirmektir.”
“Krizlere Hızlı ve Etkili Müdahale İçin İnsan Kaynağı Şart”
Korkmaz, İzmir İtfaiye Dairesi’nin bin 500 personel ihtiyacı olduğunu ancak şu anda 800 personelle hizmet verdiklerini ifade etti. Yaklaşık 5 milyonluk bir nüfusa sahip olan kentteki bu personel eksikliğinin acil bir şekilde giderilmesi gerektiğini vurgulayan Korkmaz, “Norm kadromuzu tamamlamak, kriz anlarında hızlı ve etkili müdahale için hayati öneme sahiptir.”
Başvuracak adayların belirli şartları karşılaması gerektiği bilgisini paylaşan Korkmaz, boy, kilo ve yaş kriterleri ile ayrıca kapalı mekan, dar alan gibi fobilerinin olmaması gerektiğini belirtti.