Spotify, Eylül ayından itibaren bireysel premium abonelik ücretlerini artırmaya karar verdiğini duyurdu. Şirket, kâr marjlarını genişletme stratejisi doğrultusunda bu adımı attığını belirtti.
YENİ FİYATLANDIRMA AÇIKLANDI
Zam kapsamında, bireysel premium abonelik ücreti 10.99 eurodan 11.99 euroya yükselecek. Fiyat artışı, Güney Asya, Orta Doğu, Afrika, Avrupa, Latin Amerika ve Asya-Pasifik bölgelerini içeren birçok pazarda uygulanacak.
Önümüzdeki bir ay içinde Spotify, abonelere fiyat değişikliği ile ilgili bilgilendirme e-postaları gönderecek.
HİSSE SENETLERİ DEĞER KAZANIYOR
Zam kararının ardından Spotify hisseleri piyasa öncesi işlemlerde yaklaşık %3 oranında değer kazandı. Şirketin hisseleri, bu yıl başından itibaren %40’lık bir artış gösterdi.
Ancak, geçen ay açıklanan mali tablolar, şirketin çeyreklik kâr beklentisinin analist tahminlerinin altında kalmasına neden olduğunu ortaya koydu. Bu düşüşte, özellikle çalışan maaşlarına bağlı vergilerin artması, müzik dinleme talebindeki artışa rağmen baskı yarattı.